Copywriting a rodzaje nagłówków
Nadawanie tekstom nagłówków jest istotnym elementem nie tylko pracy copywriterów, ale także wszystkich pisarzy. Jeśli dopiero wdrażamy się do świata SEO, mogą nas zacząć przytłaczać różne nazwy i ilość wiedzy, jaką musimy posiąść. Przede wszystkim warto wspomnieć tutaj o nagłówkach z oznaczeniami od h1 do h6. Czym one są i po co stosuje się taką różnorodność?
Publikując jakikolwiek tekst na stronach internetowych, trzeba pamiętać o ich optymalizacji. Odpowiednia struktura nagłówków ma w tym pomóc. Tytuły nazywane h1 (h – ang. header) są najważniejsze w hierarchii. Przede wszystkim wyróżnia się je poprzez pogrubienie czy choćby wielkość zastosowanej czcionki i słownictwa kluczowego. Nagłówki h1- h6 uwydatniają tekst na stronie internetowej. Można je wręcz porównywać do tytułów, podtytułów i śródtytułów stosowanych w tradycyjnych artykułach. Musimy nimi przykuć uwagę czytelnika, ale jednocześnie zawrzeć informację, o czym jest dana treść, np.
- H1 – Jakie plusy i minusy ma nowoczesna kuchnia
- H2 – Kuchnia na wymiar, czyli etapy działania
- H3 – Pomiar kuchni, Przygotowanie projektu, Wykonanie mebli na wymiar, itp.
- H4 – Montaż blatów, Montaż szafek ściennych, itp.
Najczęściej z takim podziałem można się spotkać w licznych poradnikach, a konkretniej w ich spisach treści. Na stronach internetowych można zauważyć występowanie nagłówków oznaczonych do H3. Warto jednak pamiętać podczas ich tworzenia, aby zawierały słowa kluczowe. Z pewnością pomogą w pozycjonowaniu danej strony internetowej.
Czytając liczne artykuły, warto zwrócić uwagę na ich budowę. Na pewno zauważymy wtedy wyżej opisany podział. Nazwy „h” brzmią groźnie, jednak w rzeczywistości są bardzo proste i intuicyjne.
Klaudia Mleczek
Studentka polonistyki stosowanej. Interesuję się tańcem, sportem, zwierzętami, social mediami i pisarstwem.